Dep. Municipal Status, Registry & Foreigners

Αρμοδιότητες

  1. Τηρεί και ενημερώνει τα μητρώα του δημοτολογίου και τα μητρώα αρρένων, σύμφωνα με τις ισχύουσες θεσμοθετημένες διαδικασίες και τηρεί τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την κείμενη νομοθεσία για τη δημιουργία και τήρηση του Εθνικού Δημοτολογίου.
  2. Μεριμνά για την πρόσληψη και αλλαγή επωνύμου, καθώς και την πρόσληψη πατρωνύμου και μητρωνύμου από παιδιά, που γεννήθηκαν χωρίς γάμο των γονέων τους ή είναι αγνώστων γονέων.
  3. Μεριμνά για τον εξελληνισμό του ονοματεπωνύμου Ελλήνων του εξωτερικού, ομογενών αλλοδαπών, που αποκτούν την ελληνική ιθαγένεια και παλιννοστησάντων ομογενών, που έχουν την ελληνική ιθαγένεια.
  4. Χορηγεί άδειες πολιτικού γάμου και μεριμνά για την τέλεση των γάμων αυτών.
  5. Ενημερώνει περιοδικά τις δημόσιες υπηρεσίες για τις μεταβολές προσωπικής κατάστασης που προκύπτουν από τα τηρούμενα στοιχεία.
  6. Εκδίδει κάθε είδους πιστοποιητικά ατομικής και οικογενειακής κατάστασης καθώς και κάθε είδους βεβαιώσεις, καταλόγους και πίνακες με τα στοιχεία που αναγράφονται στα ανωτέρω Μητρώα.
  7. Συνεργάζεται με άλλους Δήμους και δημόσιες υπηρεσίες στις περιπτώσεις μεταβολών των μητρώων σε αντιστοιχία προς ανάλογα αρχεία που τηρούνται εκεί.
  8. Μεριμνά για την τήρηση των υποχρεώσεων του Δήμου που προκύπτουν από την ισχύουσα εκλογική νομοθεσία.
  9. Τηρεί και ενημερώνει τα ληξιαρχικά βιβλία και αρχεία, στα οποία καταχωρούνται τα ληξιαρχικά γεγονότα που συμβαίνουν στην περιφέρεια του Δήμου (γεννήσεις, γάμοι, θάνατοι) καθώς και κάθε μεταγενέστερο γεγονός που συνδέεται με αυτά (π.χ. διαζύγια), σύμφωνα με τις ισχύουσες θεσμοθετημένες διαδικασίες.
  10. Τηρεί αρχεία επισήμων εγγράφων ληξιαρχικών γεγονότων.
  11. Εκδίδει αποσπάσματα των ληξιαρχικών πράξεων ή άλλα θεσμοθετημένα ληξιαρχικά πιστοποιητικά.
  12. Ενημερώνει το Τμήμα Δημοτικής Κατάστασης και τα αντίστοιχα Τμήματα άλλων Δήμων για τα ληξιαρχικά γεγονότα που επηρεάζουν τα στοιχεία των μητρώων / αρχείων που τηρούνται στα Τμήματα αυτά.
  13. Συνεργάζεται με Ληξιαρχεία άλλων Δήμων σε περιπτώσεις μεταβολών ή προσθήκης ληξιαρχικών πράξεων που βρίσκονται καταχωρημένες εκεί.

Αρμοδιότητες γραφείου Αλλοδαπών και Μετανάστευσης

  1. Το Γραφείο τηρεί τις υποχρεώσεις που προκύπτουν από την ισχύουσα νομοθεσία περί ιθαγένειας, αλλοδαπών και μετανάστευσης. Στο πλαίσιο αυτό και σύμφωνα με τις δικαιοδοσίες που δίδονται στο Δήμο με τις ισχύουσες διατάξεις:
  2. Παραλαμβάνει αιτήσεις και δικαιολογητικά για την απόκτηση της ελληνικής ιθαγένειας με πολιτογράφηση και τις προωθεί στην αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης.
  3. Προβαίνει σε δημοτολογικές εγγραφές αλλοδαπών σύμφωνα με τις Αποφάσεις που εκδίδει η Περιφέρεια

Σημειώσεις

Εκτός από το διαζύγιο , άλλες μεταβολές που  επέρχονται στην αστική κατάσταση των φυσικών  προσώπων, είναι:

  1. Ακύρωση γάμου
  2. Προσβολή πατρότητας
  3. Εκούσια ή δικαστική αναγνώριση τέκνου
  4. Υιοθεσία
  5. Λύση υιοθεσίας
  6. Προσθήκη ή μεταβολή ονόματος
  7. Προσθήκη ή μεταβολή επωνύμου
  8. Αλλαγή επωνύμου
  9. Αλλαγή δόγματος ή θρησκεύματος
  10. Αλλαγή ιθαγένειας
  11. Αλλαγή φύλου
  12. Ανάκτηση οικογενειακού επωνύμου έγγαμης γυναίκας
  13. Πρόσληψη πατρωνύμου,  μητρωνύμου,  επωνύμου πατρός
  14. Προσδιορισμός δημοτικότητας τέκνου

Για κάθε μεταβολή,  δίδονται από το Ληξιαρχείο  λεπτομερείς οδηγίες στους ενδιαφερόμενους σχετικά με τα δικαιολογητικά, τις προθεσμίες και τους υπόχρεους να δηλώσουν τις παραπάνω μεταβολές.

Τα παντός τύπου πιστοποιητικά, καθώς και οι ληξιαρχικές πράξεις γεγονότων που έχουν τελεστεί εντός Ελλάδος (γάμοι, γεννήσεις, θάνατοι), μπορούν να αναζητηθούν από την υπηρεσία  μας βάσει των διατάξεων των Ν.3242/2004 και Ν.3448/2006, αυτεπάγγελτα.